چند مورد از مهم ترين قوانين برندينگ چند مورد از مهم ترين قوانين برندينگ .

چند مورد از مهم ترين قوانين برندينگ

ماليات بر ارزش افزوده چيست؟

ماليات بر ارزش افزوده ، ماليات بر مصرف است كه بر روي محصولات در هر نقطه فروش كه ارزش افزوده به آن اضافه مي شود ، از مواد اوليه شروع مي شود و تا خريد خرده فروشي نهايي ادامه مي يابد. در نهايت ، مصرف كننده ماليات بر ارزش افزوده را پرداخت مي كند. خريداران در مراحل اوليه توليد بازپرداخت ماليات بر ارزش افزوده قبلي را كه پرداخت كرده اند دريافت مي كنند.

ماليات بر ارزش افزوده معمولاً به عنوان درصدي از كل هزينه بيان مي شود. به عنوان مثال ، اگر يك محصول 100 دلار قيمت داشته باشد و 15٪ ماليات بر ارزش افزوده نيز داشته باشد ، مصرف كننده 115 دلار به بازرگان پرداخت مي كند. تاجر 100 دلار نگه داشته و 15 دلار به دولت واريز مي كند.

يك سيستم ماليات بر ارزش افزوده اغلب با ماليات بر فروش ملي اشتباه گرفته مي شود. با پرداخت ماليات بر فروش ، اين ماليات فقط يك بار - در آخرين نقطه خريد توسط مصرف كننده - جمع آوري مي شود و بنابراين تنها مشتري خرده فروشي تاكنون آن را پرداخت مي كند. سيستم ماليات بر ارزش افزوده مبتني بر فاكتور است و در چندين نقطه در كل كالاي توليدي جمع آوري مي شود ، هر بار ارزش افزوده اضافه مي شود و فروش انجام مي شود. هر فروشنده در زنجيره توليد ماليات ماليات بر ارزش افزوده را به خريدار وارد مي كند ، كه پس از آن به دولت مي فرستد. ميزان ماليات تعرفه در هر فروش در امتداد زنجيره براساس ارزش افزوده آخرين فروشنده است.
نمونه اي از ماليات بر ارزش افزوده

براي محاسبه مقدار ماليات بر ارزش افزوده يك مصرف كننده يا تجارت بايد بپردازد ، هزينه كالاها يا خدمات را بگيرد و هزينه هاي مربوط به مواد را كه قبلاً ماليات داده شده است ، كم كنيد. نمونه اي از 10٪ ماليات بر ارزش افزوده به ترتيب در زنجيره توليد مي تواند به شرح زير باشد:

توليد كننده قطعات الكترونيكي مواد اوليه ساخته شده از فلزات مختلف را از يك فروشنده خريداري مي كند. فروشنده فلزات - فروشنده در اين مرحله از زنجيره توليد - 1 دلار به علاوه ماليات بر ارزش افزوده 10 درصدي را به توليدكننده متهم مي كند و سپس ماليات بر ارزش افزوده 10٪ را به دولت مي پردازد.


برچسب: ماليات بر ارزش افزوده چيست؟،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۵۸:۰۹ توسط:جمشيد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :