چند مورد از مهم ترين قوانين برندينگ چند مورد از مهم ترين قوانين برندينگ .

چند مورد از مهم ترين قوانين برندينگ

دلايل ثبت طرح صنعتي در كانادا

بيشتر كشورها قوانين و قوانيني در مورد مالكيت معنوي دارند كه به افراد و مشاغل اجازه مي دهد حقوق مربوط به طرحهاي صنعتي خود را تضمين كنند.

در كانادا ، شما مي توانيد با ثبت طرح صنعتي خود با CIPO ، اين حقوق را تضمين كنيد. قانون طراحي صنعتي حق انحصاري را براي ويژگي هاي سه بعدي شكل و پيكربندي و همچنين ويژگي هاي دو بعدي مانند الگوي و تزئينات ، از جمله رنگ ، در يك مقاله نهايي اعمال مي كند. شما مي توانيد از طراحي كل مقاله به پايان رسيده يا بخشي از آن محافظت كنيد. در كانادا ، اين حق انحصاري مي تواند تا 15 سال ادامه يابد.
چيزي كه توسط يك طرح صنعتي محافظت نمي شود

موارد زير به عنوان طرح هاي صنعتي در كانادا محافظت نمي شود:

    يك ايده
    يك روش ساخت و ساز
    مواد مورد استفاده در ساخت مقاله
    عملكرد يك مقاله

دلايل ثبت نام طرح صنعتي شما
از رقباي خود در استفاده از طرح خود جلوگيري كنيد

يك طرح صنعتي ثبت شده حق انحصاري را در اختيار صاحبخانه قرار مي دهد تا ديگران را از ساخت ، فروش و واردات براي مقاصد تجاري در كانادا مطلبي را تهيه كند كه مظهر طرحي است كه يكسان است يا در واقع شبيه طرح ثبت شده است.

ثبت نام اين حق انحصاري را تا 15 سال به شما اعطا مي كند ، بدين معني كه شما مي توانيد از طرح خود در برابر نقض تا 15 سال دفاع كنيد. به عنوان مثال ، اگر شما در صنعت جواهرات فعاليت مي كنيد ، و براي طراحي امضاي گوشواره هايتان ثبت نام طراحي صنعتي به آنها داده مي شود ، رقباي شما قادر نخواهند بود گوشواره هايي را با طرحي كه يكسان يا اساساً شبيه به شما باشد ، بفروشند.

در حاليكه CIPO ثبت نام هاي طراحي صنعتي را اعطا مي كند ، اين قانون حق انحصار پليس را ندارد و يا بر بازار نقض احتمالي نظارت نمي كند. اگر طرحي را شناسايي مي كنيد كه طراحي صنعتي ثبت شده شما را كپي مي كند ، توصيه مي كنيم در زمينه منابع بالقوه با يك متخصص مالكيت معنوي مشورت كنيد.
ثبت طراحي صنعتي براي شركت شما ارزش ايجاد مي كند

علاوه بر جلوگيري از رقيبان در كپي كردن طرح شما ، ثبت نام مي تواند دارايي مهمي براي شركت شما باشد. اين مي تواند:

سرمايه گذاري جذب - ثبت نام در طراحي صنعتي مانند ساير اشكال حقوق مالكيت معنوي مي تواند سرمايه گذاران و شركاي تجاري خود را به سمت شركت شما جذب كند. براي مشاغل نوپا كوچكتر ، حقوق انحصاري ارائه شده توسط مالكيت معنوي ثبت شده مي تواند دارايي اصلي و حتي گاهي با ارزش تر از دارايي هاي ملموس مانند تجهيزات يا زمين باشد.

براي تأمين وام داراي مجوز ، فروخته شده يا استفاده شده باشيد - دارندگان حقوق مالكيت معنوي ممكن است براي تأمين وام مانند هر دارايي ، آنها را مجوز ، بفروشند يا از آنها استفاده كنند. اين مي تواند منبع مهمي از درآمد براي تجارت شما باشد.


برچسب: دلايل ثبت طرح صنعتي در كانادا،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۵۸:۳۰ توسط:جمشيد موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :